آخرین اخبار
کد مطلب: 80669
به بهانه سالگرد رحلت شيخ رجبعلي خياط؛
اقدام جالب رجبعلي خياط در حمايت از مستأجر
تاریخ انتشار : 1393/06/22 14:51:11
نمایش : 1586
شيخ گفت: داداش جون فرزند دار شدي خرجت بالاتر رفته ، از اين ماه به جاي ۲۰ ريال ۱۸ ريال اجاره بده ، ۲ ريالشم واسه فرزندت خرج کن ، اين ۲۰ريال رو هم بگير اجاره ي ماه گذشته ايه که بهم دادي ، هديه ي من باشه براي قدم نوزادت.
 
به گزارش سلام لردگان: امروز ۲۲ شهريور، سالگرد رحلت رجبعلي نكوگويان معروف به "جناب شيخ" و يا "شيخ رجبعلي خياط" است.

شيخي که بدون اينکه به مکتبي برود و يا اينکه دوره خاصي رابگذراند پا جاي پاي بزرگاني گذاشت که عرفان را به خوبي مي شناختند.اگر چه از شيخ رجبعلي خياط خاطرات و ويژگي هاي زيادي نقل شده است که در عصر امروز کم نظير و شايد بي نظير باشد، اما با توجه به وضعيت اقتصادي حاکم بر کشور و با توجه به فشار اقتصادي بر مردم مخصوصا در بحث مسکن که از آن به عنوان بزرگترين مانع به منظور افزايش جمعيت خانواده ها ياد مي شود، ذکر خاطره زير از اين شيخ بزرگوار به مناسبت سالگردش خالي از لطف نيست.


شيخ رجبعلي زندگي ساده اي داشت ، خودش خياطي مي کرد و با دسترنج خودش به سختي روزگار مي گذراند ، شيخ مستاجري داشت که در قسمتي از خانه ي او ساکن بودند ، زن و شوهر جواني بودند که احتياج به منزل داشتند ، ۲۰ ريال هم ماهيانه به شيخ اجاره مي دادند.

پس از مدتي مستاجر شيخ رجبعلي خياط صاحب فرزند شد ، مرد مستاجر به خانه ي شيخ رفت ،شيخ در گوش راست نوزاد اذان و در گوش چپ اقامه گفت و براي فرزندش دعا کرد.

مادر و پدر نوزاد خوشحال از جاي خودشان برخاستند تا به خانه بروند که شيخ به پدر نوزاد گفت: کمي صبر کن باهات کار دارم ...

مرد مستاجر کنار شيخ نشست ، شيخ گفت: " داداش جون فرزند دار شدي خرجت بالاتر رفته ، از اين ماه به جاي ۲۰ ريال ۱۸ ريال اجاره بده ، ۲ ريالشم واسه فرزندت خرج کن ، اين ۲۰ريال رو هم بگير اجاره ي ماه گذشته ايه که بهم دادي ، هديه ي من باشه براي قدم نوزادت"

روحش شاد و يادش گرامي‌باد.

منبع: افکارنيوز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس